loading...
خط سوم
هادی فرجی بازدید : 20 پنجشنبه 08 اسفند 1392 نظرات (0)

 

 اما پژوهش‌ها نشان می‌دهند دانش‌آموزانی در مدرسه موفق‌اند که والدینشان آنان را برای مدرسه و یادگیری آماده می‌سازند و خود اهل خواندن، نوشتن، بحث و گفت و گو، تجربه کردن و آموختن هستند.
برای پرورش دانش‌آموز موفق، علاوه بر مدرسه، فضای خانواده نیز باید مساعد باشد و ارتباط موثری بین مدرسه و خانواده برقرار شود. در این یادداشت، بیست راهکار ساده و کارآمد معرفی می‌شود که به شما کمک می‌کنند در پرورش دانش‌آموزان موفق به فرزندان خود و مدرسه یاری رسانید.
۱) درباره تجربه‌های مثبت خود در مدرسه و خاطره‌های خوش آن دوران صحبت کنید. حتی اگر خاطره‌های شما از دوران مدرسه همواره خوشایند نبوده اند، با تأکید کردن بر فرصت‌های مثبتی که مدرسه برای فرزندتان فراهم می‌سازد، به او کمک کنید. به جای این که بگویید «تو امروز باید به مدرسه بروی» می‌توانید بگویید «شما از امروز رفتن به مدرسه را آغاز می کنید.»
۲) از آموزگاران، آموختن و تکلیف منزل به نیکی یاد کنید. نگرش مثبت شما به آموزگاران و مدرسه و برخورد مثبت با تکالیف منزل باعث نگرش مثبت فرزند شما به مدرسه و فعالیت‌های مرتبط با آن می‌شود.
۳) آموختن را ادامه دهید و دانش‌آموز بمانید. کودکان در بسیاری از موارد، والدین خود را الگوی خود قرار می‌دهند. اگر شما با مطالعه یا شرکت در دوره‌های آموزشی به وسعت بخشیدن به دانسته‌های خود ادامه دهید، فرزندتان می‌بیند که شما به آموختن برای شما ارزشمند است.
۴) به چیزهایی که فرزندتان می‌آموزد علاقه نشان دهید. با پرسیدن و فراهم کردن زمینه برای مشارکت کودک در یک گفت و گوی صمیمانه می‌توانید اهمیت یادگیری را به او نشان دهید. البته باز هم نگرش مثبت داشته باشید. به جای آن که بپرسید «امروز در مدرسه چه کار کردی؟» بهتر است بپرسید «امروز چه کارهایی کردی که خیلی دوست داشتی؟»، «چه چیزهایی باعث شد احساس خوبی پیدا کنی؟»، «دوست داری درباره‌ی چه چیزی بیشتر بدانی؟» یا «چه چیزهایی خواندی؟».
۵) اجازه دهید فرزندتان به شما بیاموزد. درس دادن، دوباره آموختن است. برای این که یادگیری فرزندتان را تقویت کنید، به او اجازه دهید مفاهیم جدید را به شما بیاموزد. لازم نیست به او ثابت کنید همه چیز را می‌دانید یا بهتر از او می‌دانید، بلکه بهتر است بگویید «چه جالب! ممکن است بیشتر توضیح دهی؟»
۶) به فرزندتان کمک کنید تا راه‌های بهره‌گیری از آموخته‌هایش را در زندگی روزمره پیدا کند. به نظر می‌رسد هر چه اطلاعات کاربردی‌تر باشند، فرزند شما را به کسب اطلاعات جدید بیشتر تحریک می‌کنند.
۷) در تله نمره گرفتار نشوید. هر چند نمره‌ها برای ارزیابی میزان یادگیری فرزندتان سودمندند، اما هدف اصلی، یادگیری است نه نمره. شرایطی را فراهم نکنید که به رقابت شدید برای کسب نمره منجر شود. به کودکتان بیاموزید که راحت و آسوده باشد و بدون فشار رقابت، از یادگیری لذت ببرد.
۸) نمره‌ها فرزندتان را با دیگران مقایسه نکنید. چنین مقایسه‌هایی در اغلب موارد نتیجه معکوس دارند. بهتر است نمره‌ها فرزندتان را با نمره‌هایی که پیش تر کسب کرده، مقایسه کنید. «فکر می‌کنی چه قدر پیشرفت کرده‌ای؟»، «دوست داری بیشتر پیشرفت کنی؟». «چگونه می‌توانی این کار را انجام دهی؟» و «من چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟»
۹) توقعات خود را از فرزندتان واقعی سازید. کودکتان را تشویق کنید تا بهترین کاری را در مدرسه انجام دهد که می‌تواند. به خاطر داشته باشید که به طور طبیعی کودکان در برخی زمینه‌ها بهتر عمل می‌کنند. به علاوه، به خاطر داشته باشید که کودک شما به خاطر آن چه که هست و نه به خاطر آن چه که انجام می‌دهد، یک مورد خاص است.
۱۰) زمان و مکان مناسب و آرام بخشی را برای انجام تکالیف منزل در نظر بگیرید. بیشتر کودکان در زمان‌های معین و منظم بهتر مطالعه می‌کنند. در این مورد با فرزندتان به توافق برسید. مکان ویژه‌ای برای تکالیف منزل داشته باشید. این مکان می‌تواند یک میز مناسب در گوشه‌ای از اتاق خودتان یا میز آشپزخانه باشد. در این مورد، برنامه‌ی روزانه مشخصی داشته باشید و محیط مساعدی را برای انجام تکالیف فراهم سازید. بدون شک این کار مهم جلوی تلویزیون به انجام نمی‌رسد. البته، بچه‌ها را از برنامه‌های مورد علاقه‌شان محروم نکنید.
۱۱) هنگام انجام تکالیف منزل، فرزندتان را همراهی کنید. تکالیف و برگه‌هایی را که فرزندتان به خانه می‌آورد، مرور کنید و توجه خود را به آن چه که او در حال انجام دادن آن است، نشان دهید. این کار به شما فرصت می‌دهد تا برای انجام کار او را تشویق کنید و با مشکلاتی که ممکن است در این راه با آن‌ها رو به رو شود، آشنا شوید. به علاوه، به او نشان می‌دهید که کارهای مدرسه برای شما ارزشمند است.
۱۲) در انجام تکالیف منزل، نقش مشاور را ایفا کنید و معلم خصوصی نباشید. تکالیف منزل، کار فرزند شماست، نه وظیفه شما. پیشنهاد می‌کنیم آن قدر کنار کودکتان ننشینید که از درستی پاسخ همه‌ی تکالیف مطمئن شوید. اشتباهات تکالیف، راهی است که به معلم فرزند شما می‌آموزد که چه مفاهیمی را باید بیشتر توضیح دهد. در عوض، نقش مشاور را داشته باشید و هر وقت فرزندتان تقاضای کمک کرد، به او کمک کنید.
۱۳) فرزندتان را به مطالعه در منزل ترغیب کنید. خواندن، سنگ بنای یادگیری بیشتر است. هر چه فرزند شما این مهارت اساسی را بیشتر تمرین کند، فعالیت‌های مرتبط با یادگیری را بهتر انجام می‌دهد. برای این که او را به خواندن ترغیب کنید و خواندن را فعالیتی لذت‌بخش بسازید، اجازه دهید آن چه را که دوست دارد، مطالعه کند. کتاب‌های ساده، مجله‌ها و کتاب‌های طنزآمیز را در اختیارش قرار دهید.
البته، بهتر است به جای آن که برایش کتاب بخرید، او را به کتاب‌فروشی یا کتابخانه ببرید تا خودش کتاب‌های مورد علاقه‌اش را انتخاب کند. در این راه فقط او را راهنمایی کنید و حق انتخاب را به خودش واگذارید. از کتابداران کتابخانه‌ها نیز می‌توانید کمک بگیرید.
۱۴) برنامه تربیتی منسجم و پربار و نتیجه‌بخشی را ترتیب دهید. مسئولیت‌پذیری، همکاری و اعتماد به نفس به موفقیت کودک شما در کلاس درس کمک زیادی می‌کنند و شما باید در آموزش آن‌ها به فرزندتان جدی باشید. شاید لازم باشد در این زمینه مطالعه‌ی گسترده‌تری داشته باشید. به کتاب‌هایی که در این زمینه‌ها نوشته شده‌اند مراجعه کنید.
۱۵) از برنامه‌ی انضباطی مدرسه پشتیبانی کنید. یک مدرسه همانند یک خانواده، به برنامه‌ی انضباطی منسجمی نیاز دارد تا فرزندان ما احساس راحتی کنند و بتوانند بیاموزند. اگر فرزندتان در مدرسه دانش‌آموز منضبطی شده است، با ادامه‌ی کار مدرسه در منزل، به او کمک کنید درباره‌ی این تجربه و اهمیت آن بیش‌تر بیاموزد. اگر با برنامه‌ی انضباطی مدرسه مشکل دارید، با مدیر مدرسه تماس بگیرید و پیشنهادهای سازنده‌ی خود را مطرح کنید.
۱۶) گزارش‌های نگران کننده را بررسی کنید. معلمان، مانند والدین و دانش‌آموزان ممکن است اشتباه کنند. هیچ فردی کامل نیست. با وجود این، اگر فرزندتان درباره‌ی کاری با شما صحبت کرد که معلمش انجام داده و برای او ناخوشایند بوده است، محترمانه به سخنانش گوش دهید اما به خاطر داشته باشید ماجرا به آن تلخی که می‌شنوید، نبوده است. وقتی احساسات بچه‌ها جریحه‌دار می‌شود، گاهی مبالغه می‌کنند. اگر چنین وضعی شما را نگران کرد، با معلم فرزندتان تماس بگیرید و به جای اظهار ناراحتی یا خصومت، نگرانی خود را ابراز کنید. با این گونه چالش‌ها با ذهن باز برخورد کنید.
۱۷) علاوه بر طرح مسأله، راه حل نیز پیشنهاد کنید. اگر شما نگران موضوعی هستید یا با مشکلی روبه رو می‌شوید که تصور می کنید به تصحیح نیاز دارد و آن را با معلم فرزندتان هم در میان گذاشته‌اید، برخورد مثبتی داشته باشید و برای حل آن نظر دهید. این شیوه باعث می‌شود شما با معلم نوعی ارتباط مشارکتی و مبتنی بر حل مسأله داشته باشید.
۱۸) در مورد اطلاعات نادرست و شایعه‌ها حساب شده عمل کنید. فرزند شما در مدرسه، اطلاعات سودمندی یاد می‌گیرد. اما ممکن است همراه اطلاعات نادرست و گاهی شایعه‌ها به خانه باز گردد. اگر با چنین مواردی رو به رو شدید، پیش از هر چیز با معلم فرزندتان یا مدیر مدرسه تماس بگیرید. البته، بهتر است به جای تماس تلفنی، با آنان نشست و گفت وگویی داشته باشید.
۱۹) وقتی به مدرسه دعوت می‌شوید، با کمال میل بپذیرید. نشست‌هایی که در مدرسه برگزار می‌شوند، نه تنها اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار می‌دهند بلکه به فرزندتان نشان می‌دهد که شما برای مدرسه و برای آنان ارزش زیادی در نظر دارید. اگر معلم فرزندتان از شما خواست در کلاس درس هم شرکت کنید، بپذیرید.
۲۰) مدرسه را در جریان رویدادهای منزل قرار دهید. وقتی خانواده تحت تأثیر تنش‌هایی مانند بیماری یا طلاق قرار می‌گیرد، بچه‌ها بیشترین تأثیر را می‌پذیرند. به معلم فرزندتان اجازه دهید از این شرایط مطلع شود. او در اغلب موارد می‌تواند به شما کمک کند. به علاوه، وقتی او در جریان قرار می‌گیرد، با آمادگی با تغییرات رفتاری احتمالی فرزندتان روبه رو می‌شود. 

منبع:ویستا
ویرایش وتلخیص:آکاایران

هادی فرجی بازدید : 15 پنجشنبه 08 اسفند 1392 نظرات (0)

 

ويسندگان : دکتر منگروم ، دکتر استري چارت
مترجم : محمود کريمي شروداني
منبع : راسخون

دانش آموزان موفق عادات مطالعه اي خوبي دارند. آنها اين عادات را براي تمام کلاس هايشان به کار مي برند. تلاش کنيد هر کدام از اين عادات را که نداريد ، در خودتان ايجاد کنيد ،

دانش آموزان موفق:

1- سعي مي کنند که در هر مرتبه بيش از حد مطالعه نکنند.

اگر تلاش مي کنيد در هر مرتبه از مطالعه، مقدار خيلي زيادي درس بخوانيد ، خسته خواهيد شد و مطالعه تان خيلي مؤثر نخواهد بود.
کاري را که قرار است انجام دهيد، به دوره هاي زماني کوتاهتر پخش کنيد. استفاده از استراحت هاي کوتاه در بين مطالعه انرژي ذهني شما را برمي گرداند.

2- زمان هاي ويژه اي را براي مطالعه برنامه ريزي کنيد.

زمان مطالعه، زمان هايي است که شما کارهاي مربوط به درس تان را در آن زمان انجام مي دهيد. اين کار مي تواند کار بر روي يک مقاله يا پروژه و يا مطالعه براي يک امتحان باشد. زمان هاي خاصي در طول يک هفته را براي زمان مطالعه تان در نظر بگيريد.

3- سعي کنيد در هر روز در يک زمان يکسان مطالعه کنيد.

مطالعه کردن در زمان هاي يکسان در هر روز موجب مي شود که عادتي براي شما ايجاد گردد که به امري عادي در زندگي شما تبديل مي شود. درست مثل خوردن و خوابيدن. وقتي که يک زمان مطالعه برنامه ريزي شده در روز فرا مي رسد، شما از نظر ذهني براي مطالعه آماده مي شويد.

4- اهداف خاصي را براي زمان هاي مطالعه شان تنظيم مي کنند.

اهداف به شما کمک مي کنند که متمرکز باقي بمانيد و پيشرفت تان را زير نظر داشته باشيد. به طور ساده تر بگوييم، نشستن براي مطالعه به خودي خود کم ارزش است. شما حتماً بايد بدانيد که در زمان مطالعه تان مي خواهيد چه کاري را تمام کنيد.

5- وقتي که برنامه مي ريزند، مطالعه شان را شروع مي کنند:

شايد شما آغاز مطالعه را به خاطر اين که تکليف محوله را دوست نداريد يا فکر مي کنيد خيلي سخت است، به تعويق مي اندازيد. تأخير در مطالعه طفره روي و تنبلي نام دارد. اگر شما به هر دليلي از انجام مطالعه طفره مي رويد، هر وقت که لازم باشد کاري را بکنيد، برايتان سخت مي شود.
احتمال دارد وقتي عجله مي کنيد تا زماني را که به خاطر عدم شروع يک کار تلف کرده ايد، جبران کنيد، در انجام کارتان دچار خطا و بي احتياطي مي شويد.

6- وقتي که مي ببينند يک کار سخت است، آن را اول انجام مي دهند:

سخت ترين کار شما، بيشترين تلاش را نياز دارد. کارتان را با سخت ترين تکليف شروع کنيد چرا که اين زمان است که شما بيشترين انرژي ذهني را داريد.

7- قبل از آغاز يک تکليف محوله، جزوه هايشان را مرور مي کنند:

مرور جزوه هايتان مي تواند به شما کمک کند که تکليفي را به صورت صحيح داريد انجام مي دهيد. همچنين ممکن است جزوه هايتان شامل مطالبي باشد که به شما در تکميل تکاليفتان کمک خواهند کرد.

8- به دوستانشان مي گويند که در حين زمان مطالعه شان با آنها تماس نگيرند:

اگر در حين زمان مطالعه تان، دوستانتان با شما تماس بگيرند، 2 مشکل مطالعه اي براي شما پيش خواهد آمد. اول اين که کارتان مقطوع (فاصله دار) مي شود. برگشتن به کاري که داشته ايد انجام مي داديد، آسان نيست. دوم اين که دوستانتان در مورد چيزي احتمالاً صحبت مي کنند، که حواس شما را از آنچه که لازم است انجام دهيد، پرت مي کند. در اين جا يک راه ساده وجود دارد. در زمان هاي مطالعه تان، موبايل تان را خاموش کنيد.

9- وقتي که مي بينيد با يک تکليف دچار مشکل شده اند، با دانش آموز ديگري در اين مورد صحبت مي کنند:

اين همان جايي است که مي گويند : « دوتا کله ، بهتر از يکي کار مي کنه »

10- در آخر هفته کارهاي مدرسه شان را مرور مي کنند.

بله، آخر هفته ها بايد اوقات خوشي باشد. اما زماني هم براي انجام يک سري مرور وجود دارد اين کار به شما کمک مي کند، وقتي صبح شنبه هفته ي درسي ديگري آغاز مي شود، آمادگي داشته باشيد.
اين 10 عادت مطالعه اي به شما در
طول تحصيل تان مي تواند کمک کند . مطمئن شويد که اين ها ، عادات مطالعه اي شما شوند .
منبع انگليسي مقاله : How-to-study.com
هادی فرجی بازدید : 13 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

 

بیست روش برای زندگی بهتر :  برای زندگی بهتر 

1- روزانه سه نفر را مورد تحسین قرار دهید

۲- طلوع خورشید را تماشا کنید.

۳- در سلام کردن پیشقدم
باشید.

۴- توقعات خود را
کاهش دهید.

۵- با همه طوری رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار
کنند.

۶- هیچ گاه از کسی ناامید نشوید زیرا معجزه غیرممکن
نیست.

۷- به دیگران حسادت
نکنید.

۸- برای کسب دانش و شهامت دعا کنید نه برای به دست آوردن
مادیات.

۹- سرسخت باشید ولی
مهربان

10-
اسم اشخاص را فراموش
نکنید.

۱۱- دلرحم تر از آنچه نشان می دهید
باشید.

۱۲- فراموش نکنید که بزرگ ترین نیاز عاطفی انسان قدرشناسی از
اوست.

۱۳- به قول خود عمل
کنید.

۱۴- حتی هنگام ناراحتی، سعی کنید خشم خود را کنترل
کنید.

15- فراموش نکنید که موفقیت یک شبه به دست
نمی آید.

۱۶- فراموش نکنید برنده ها کاری می کنند که بازنده ها
نمی کنند.

۱۷- سعی کنید اولین چیزی که سر کار خود می گویید باعث شادی
دیگران شود.

18- شادی
دیگران را خراب
نکنید.

19- فرصت علاقه نشان دادن به نزدیکانتان را از دست
ندهید.

۲۰- بعضی مطالب را پیش خود نگه دارید تا احساسات کسانی که دوستشان دارید جریحه دار نشود .
 

هادی فرجی بازدید : 23 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

آرامش غدای روح

۱- جلوي گريه خود را نگيريد و گهگاهي گريه كنيد.

2- دست كم روزي 15 دقيقه را در سكوت بگذرانيد و به نيازهاي واقعي خود و نيز چيزهايي كه داريد فكر كنيد. سكوت عصاره‌ي آرامش است، با زور نمي‌توان آن را ايجاد كرد، بايد زماني كه فرا رسيد آن را بپذيريد. دست كم روزي يك ساعت، تنها به اتاقي برويد و در را به روي خود ببنديد.

3- افراد آرام به خود مي‌گويند كه براي تغيير گذشته كاري نمي‌توان كرد، آنگاه از فكر ادامه زندگي لذت مي‌برند.

4- وقتي احساس مي‌كنيد كه سرتان پر از فكرهاي جور و واجور است و جاي خالي در آن نيست، با قدم زدن، آن‌ها را پاك كنيد.

5- اگر نتوانيد كسي را ببخشيد، افكار خشمگين‌تان شما را براي هميشه با اين افراد مرتبط خواهد كرد. شاد كردن ديگران، باعث آرامش مي‌شود.

6- آرامش را از كودكان بياموزيد، ببينيد كه چگونه در همان لحظه‌اي كه هستند، زندگي مي‌كنند و لذت مي‌برند.

7- از همان كه هستيد راضي باشيد، در اين صورت احساس آرامش بيشتري مي‌كنيد.

8- هر چه اكسيژن بيش‌تري به شما برسد، آرام‌تر خواهيد شد، خوب است در محل كار و زندگي خود گياهي نگه داريد.

9- مهم نيست كه با شما مودبانه برخورد كنند يا نه، برخورد مودبانه‌ي شما، باعث ايجاد آرامي و احساس خوبي در شما خواهد شد.

10- سرعت حركت شما با احساستان رابطه‌اي مستقيم دارد، آرام راه برويد و حركات بدن خود را آرام‌تر كنيد، طولي نمي‌كشد كه آرام خواهيد شد. گاهي مي‌توانيد براي رسيدن به آرامش، دراز بكشيد، عضلات خود را شل كنيد و به هيچ چيز فكر نكنيد.

11- با حركات آرام و صحبت كردن شمرده، احساس آرامش را به جمع منتقل كنيد. آيا تا به حال فرد آرامي را ديديد كه با صداي بلند صحبت كند؟

12- با شوخ طبعي به آرامش خود كمك كنيد.

13- راحتي، يكي از عناصر مهم آرامش است، مثل دماي مناسب، صندلي راحت و لباس و كفش راحت هر چند وقت يك بار ساعتتان را باز كنيد و خود را از فشار زمان نجات دهيد.در آوردن كفش‌ها به كاهش فشار عصبي كمك مي‌كند.فشردن يك توپ كوچك، تنش‌هاي عصبي‌اي را كه در انگشتان و دست‌هاي شما متمركز شده‌اند، خالي مي‌كند. لباس‌هاي گشاد و راحت، باعث ايجاد راحتي و احساس آرامش مي‌شود.

14- لحظه‌هاي زيباي زندگيتان را بنويسيد و از آن‌ها عكس و فيلم بگيريد، سپس بيش‌تر وقت‌ها آن‌ها را به ياد آوريد و درباره‌شان فكر كنيد و لذت ببريد.

15- هواي دريا، آب شور و صداي امواج، همگي باعث آرامش مي‌شوند، مسافرت به سواحل دريا را فراموش نكنيد. (پيشنهاد ما به شما سواحل استان گلستان است) تماشاي ماهي‌ها مثل خيره شدن به دريا، در شما ايجاد آرامش مي‌كند، زيرا ماهي‌ها آرام شنا مي‌كنند و آرام تنفس مي‌كنند.

16- آهسته غذا خوردن و جويدن، باعث تجديد قواي فكري و احساس آرامش خواهد شد.

17- براي تأثير بيش‌تر و رسيدن به آرامش، در خود متمركز شويد و آرام نفس بكشيد.

18- تمرين كنيد كه آرام‌تر از حد معمول صحبت كنيد، اين كار خود به خود ضربان قلب و تنفستان را كم مي‌كند و به شما اجازه مي‌دهد، ذهن و فكرتان را از بسياري مسايل پاك كنيد.

19- اگر به عقايد مذهبي و معنوي پايبند باشيد، به يكي از با افتخارترين روش‌هاي رسيدن به آرامش خاطر رسيده‌ايد، آنگاه مي‌توانيد بگوييد، الا بذكر الله تطمئن القلوب. اگر از خدا دور افتاده‌ايد، اكنون وقت آشتي است. داشتن يك تكيه‌گاه معنوي در حد تعادل موجب آرامش مي‌شود.

20- احساسات و مشكلات خود را به ديگران بگوييد و آرامش بيش‌تري احساس كنيد.

 

هادی فرجی بازدید : 12 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

 

حکایت

حکایت آن روباه را شنیده اید؟

روباهی را دیدندش گریزان و بی خویشتن افتان و خیزان، کسی گفتش چه آفت است که موجب مخافتست. گفتا: شنیده ام که شتر را به سخره می گیرند، گفت: ای سفیه، شتر را با تو چه مناسبت است و تو را بدو چه مشابهت؟ گفت: خاموش که اگر حسودان به غرض گویند شتر است و گرفتار آیم، کرا غم تخلیص من دارد تا تفتیش حال من کند؟ و تا تریاق از عراق آورده شود مار گزیده مرده بود.

پیوسته مراقب خود باش



و شما آقای مدیر: دقت کن چه کسی ، چه خبری را برایت می آورد و در تصمیم گیری نهایت دقت را به عمل آور



گرچه تو را فضل است و دیانت و تقوا و امانت، اما متعنّتان در کمین اند و مدعیان گوشه نشین. اگر آنچه حسن سیرت توست بخلاف آن تقریر کنند در معرض خطاب پادشاه افتی در آن حالت کرا مجال مقالت باشد؟

دوست مشمـــار آنکـه در نعمت زنــــد لاف یاری و بـرادر خوانـــدگـی

دوست آن دانم که گیرد دست دوست در پریشان حالی و درماندگی



جناب آقای مدیر: فراموش نکن این سخن امام پنجم را که فرمود:

از سه گروه از مردمان بپرهیز: خائن، ظالم و سخن چین – چه آنکس که به دیگری خیانت کرده و یا به نفع تو ظلم روا میدارد و با سخن چینی از دیگران قصد نزدیکی به تو را دارد، خیلی زود نیز سخن تو را به نزد دیگران برده و به تو نیز ظلم و خیانت روا می دارد.

نه بینی که پیش خداوند جاه ستایش کنان دست بر بر نهند

اگــــــر روزگارش در آرد زپای همه عالمش پای بر سر نهند



القصه دوست عزیز:

ندانستی که بینی بند بر پای چو در گوشت نیامد پند مردم

دگر ره چون نداری طاقت نیش مکن انگشت در سوراخ کژدم
هادی فرجی بازدید : 15 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

 

پژواک

پدري همراه پسرش در جنگلي مي رفتند. ناگهان پسرك زمين خورد و درد شديدي احساس كرد.او فرياد كشيد آه... در همين حال صدايي از كوه شنيد كه گفت: آه... پسرك با كنجكاوي فرياد زد «تو كي هستي؟» اما جوابي جز اين نشنيد «تو كي هستي؟» اين موضوع او را عصباني كرد.
پس داد زد «تو ترسويي!» و صدا جواب داد «تو ترسويي!» به پدرش نگاه كرد و پرسيد:«پدر چه اتفاقي دارد مي افتد؟» پدر فرياد زد «من تو را تحسين مي كنم» صدا پاسخ داد «من تو را تحسين مي كنم» پدر دوباره فرياد كشيد «تو شگفت انگيزي» و آن آوا پاسخ داد «تو شگفت انگيزي». پسرك متعجب بود ولي هنوز نفهميده بود چه خبر است.

پدر اين اتفاق را برايش اينگونه توضيح داد: مردم اين پديده را «پژواك» مي نامند. اما در حقيقت اين «زندگي» است. زندگي هر چه را بدهي به تو برمي گرداند. زندگي آينه اعمال و كارهاي نيك و بد توست. اگر عشق بيشتري مي خواهي، عشق بيشتري بده. اگر مهرباني بيشتري مي خواهي، بيشتر مهربان باش. اگر احترام و بزرگداشت را طالبي، درك كن و احترام بگذار. اگر مي خواهي مردم نسبت به تو صبور و مؤدب باشند، صبر و ادب داشته باش!

اين قانون طبيعت است و در هر جنبه اي از زندگي ما اعمال مي شود. زندگي هر چه را كه بدهي به تو برميگرداند. به هر كس خوبي كني، در حق تو خوبي خواهد شد و به هر كس كه بدي كني، بدي هم خواهي ديد. زندگي تو حاصل يك تصادف نيست. بلكه آينه اي است كه انعكاس كارهاي خودت را به تو بر مي گرداند.

پس هرگز يادمان نرود «كه با هر دستي كه بدهيم، با همان دست مي گيريم و با هر دستي بزنيم، با همان دست هم مي خوريم»

هادی فرجی بازدید : 16 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

 

نکته های جالب و خواندنی که کمتر شنیده اید!

 

ایرانیان در انگلیس ثروتمندترین قشر هستند حتی ثروتمندتر از ملکه الیزابت!

مار می‌تواند تا نیم ساعت بعد از قطع شدن سرش نیش بزند!

هر انسان تا 8 دقیقه بعد از قطع گردنش هنوز به هوش است!

اغلب مارها 6 ردیف دندان دارند!

وقتی به خورشید نگاه می‌کنید 8 دقیقه قبل از آن را مشاهده می‌کنید!

حدود 250 نفر از محققان ناسا ایرانی هستند و رئیس کامپیوتر ناسا یک ایرانی است!

دانشمندان دریافته‌اند مورچه ها هم مانند انسان‌ها صبح‌ها خمیازه می‌کشند!

حس بویایی مورچه با سگ برابری می‌کند!

آب دریا بهترین ماسک صورت است!

با 30 گرم طلا می‌توان نخی به طول 81 کیلومتر درست کرد!

90% سم مار از پروتئین تشکیل شده است!

زمین در آغاز پیدایش 2000 بار بزرگتر از حجم کنونی اش بود!

در زبان عربی برای کلمه شمشیر 850 واژه مختلف وجود دارد!

داوینچی همزمان با یک دست می‌نوشت و با یک دست نقاشی می‌کرد!

کوسه با شنیدن ضربان قلب طعمه خود آن را پیدا می‌کند!

فیل تنها حیوانی است که نمی‌تواند بپرد!

 

در سال 1380 تعداد گوسفندان زلاندنو 44 میلیون راس اعلام شد در حالی که جمعیت این کشور 4 میلیون نفر بود!

جوانان هندی شادترین و ژاپنی‌ها افسرده ترین‌های جهان هستند!

هیتلر از مکان های بسته وحشت داشت!

خط سوم هادی
 
هادی فرجی بازدید : 74 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

 

جسارت آغاز، مادر همه افتخارات بشر است !

- یادت باشد: حتی در میانه روی هم زیاده روی نکنی !

- هر آنچه را که بهایی برایش نپرداخته ای ، با ارزش مدان !

- هرگز قانع نباش: ولی شاکر باش !

- فراموش مکن : دروغ هرگز به حقیقت بدل نمی شود حتی اگر جامه حریر بپوشد !

- فراموش مکن : برای رسیدن به هدف باید از مرز خستگی گذشت ، باید قوی تر از توان خود بود !

- از یاد مبر : عوام از گناه توبه می کنند و خواص از غفلت !

- انسانهای بزرگ دو دل دارند:

1- دلی که درد می کشد و پنهان است !

2- دلی که می خندد و آشکار است !

- از راههایی مروید که روندگان آن بسیاراند!

از راههایی بروید که روندگان آن کم اند !

- به یاد بسپار: اگر می خواهید کوهها را جابجا کنید، ابتدا باید جابجا کردن کلوخها را یاد بگیرید !

- به خاطر داشته باش: هرگز ناامید مشو! اغلب از میان یک دسته کلید، این آخرین کلید است که قفل را می گشاید!

اگر تنهاترین تنهاها شوم باز خدا هست؛ او جانشین همه نداشتن هاست.

نفرین ها و آفرین ها بی ثمر است. اگر تمامی خلق گرگ های هار شوند ،

و از آسمان هول و کینه بر سرم بارد، تو مهربان آسیب ناپذیر من هستی،

ای پناهگاه ابدی، تو می توانی جانشین همه بی پناهیها شوی! امید است پیوسته در پناه او باشید؛ آمین!

 

هادی فرجی بازدید : 23 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

 

چند توصيه مهم:
1- حداكثر زماني كه افراد ميتوانند فكر خود را بر روي موضوعي متمركز كنند بيش از 30 دقيقه نيست ، يعني بايد سعي شود حدود 30 دقيقه بر روي يك مطلب تمركز نمود و يا مطالعه داشت و حدود 10 الي 15 دقيقه استراحت نمود و مجددا با همين روال شروع به مطالعه كرد.
2- پيش از مطالعه از صرف غذاهاي چرب و سنگين خودداري كنيد و سپس چند ساعت پس از صرف غذا مطالعه نماييد چون پس از صرف غذاي سنگين ، بيشتر جريان خون متوجه دستگاه گوارش ميشود تا به هضم و جذب غذا كمك كند و لذا خونرساني به مغز كاهش مي يابد و از قدرت تفكر و تمركز كاسته ميشود . همچنين غذاهاي آردي مثل نان ، و قندي قدرت ادراك و تمركز را كم ميكند و نوشابه هاي گازدار هم همينطور هستند.
3- ذهن آدمي باهوش است ، اگر يادداشت برداريد مطالب را به سرعت حفظ و به آساني به ياد مي آورد و نيز همزمان نميتوانيد هم مطلبي را بنويسيد و هم گوش دهيد ؛ پس حين مطالعه لطفا يادداشت برداري نماييد.

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 93
  • بازدید کلی : 2,286
  • کدهای اختصاصی
    کد پیغام خوش آمدگویی